Chatbot – kiedy i jak wdrożyć ten system w swojej firmie?

Współcześni przedsiębiorcy mają w zasięgu ręki wiele możliwości, dzięki którym firma odniesie sukces. Należą do nich również technologie robotyzacji procesów biznesowych (RPA). Boty RPA, Voiceboty i Chatboty, AI – warto zaprzyjaźnić się z tymi nowoczesnymi narzędziami, by ułatwić komunikację pomiędzy firmą a klientem. Opowiemy o tym w naszym artykule. 

Kiedy zdecydować się na wdrożenie RPA? 

Tak naprawdę wdrożenie systemu RPA wydaje się koniecznością w każdej większej firmie. Szczególnie skłaniają do tego okoliczności, kiedy w firmie zachodzą procesy, wymagające powielania i przesyłania danych, oparte na regułach i wystandaryzowane, a jednocześnie narażone na popełnienie błędów ze strony pracownika. 

W czym pomoże chatbot?

Jednym z przydatnych narzędzi jest chatbot, dzięki któremu obsługa klientów staje się bardziej zautomatyzowana. 

Klient porozumiewa się z chatbotem na przykład na messengerze. Robotyzacja może być częściowa, ale chatbot może przeprowadzić cały proces rezerwacji samodzielnie (bez udziału pracownika). Daje możliwość zarezerwowania (na przykład danej usługi, noclegu, wizyty w gabinecie), poprosi o potwierdzenie obecności, ale również odpowie na najczęściej pojawiające się pytania (na przykład te zawarte w FAQ). 

Chatbot sprawdzi się również w dziale HR, gdzie będzie obliczał wynagrodzenia czy urlopy. Jak zatem widać – jest to narzędzie, którego wdrożenie niesie za sobą wiele możliwości. Warto podejść do tego indywidualnie i dopasować jego funkcjonalności do profilu działalności i potrzeb firmy. 

Jak wdrożyć w firmie RPA i chatbota?

Wdrożenie w firmie systemów RPA, ERP czy CRM najlepiej powierzyć firmie, która się w tym specjalizuje. Pierwszym krokiem będzie przeanalizowanie procesów, a następnie dobranie optymalnej technologii i przygotowanie koncepcji. 

W przypadku chatbota konieczne jest przygotowanie odpowiedniego banku słów i sformułowań. Charakter zadawanych przez klientów pytań zależny jest od branży i specyfiki działalności – inne pytania zadają przecież kliencie sklepu z odzieżą młodzieżową, inaczej komunikują się klientki marki luksusowych kosmetyków. 

Trzeba przeanalizować nie tylko sam sposób komunikacji, ale też intencje klientów – czy zadać sobie pytanie: po co klient nawiązuje kontakt? Po przeanalizowaniu wszystkich danych i odbyciu konsultacji specjaliści przygotowują strategię komunikacji. Efektem wdrożenia systemu jest standaryzacja i niższy średni czas odpowiedzi, co przekłada się bezpośrednio na zadowolenie klientów. Istotne jest też wsparcie techniczne już po wdrożeniu systemu. W tym miejscu warto się również zastanowić nad robotyzacją pozostałych elementów działalności firmy (poza chatbotem). RPA daje naprawdę wiele możliwości, które wprowadzą twoją firmę na drogę do sukcesu.

admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.