Jak stworzyć sklep internetowy na Facebook’u?

Sklep internetowy na Facebook’u to dla niektórych całkowita nowość. Czy jest czego się obawiać? Oczywiście, że nie. Jest to świetne rozwiązanie zarówno dla mniejszych, jak i większych firm. Dzięki niemu zyskasz m.in możliwość dodawania zdjęć, opisów produktów, ustawisz promocję na wybrane artykuły. Tak właśnie działa social media marketing. Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj dalej.

Jak działa sklep internetowy na Facebook’u?

Sklep internetowy na Facebook’u daje nam mnóstwo możliwości. Dzięki niemu możemy prezentować i sprzedawać produkty na Facebook’u i Instagramie. Osoby odwiedzające sklep mogą przeglądać produkty, a także dokonać zakupu. Funkcjonuje on w formie bardzo intuicyjnej w obsłudze zakładki.

Jakie możliwości daje nam Fanpage na Facebooku?

Profesjonalna strona firmowa naszej marki jest elementem niezbędnym do stworzenia sklepu internetowego na Facebook’u. Umożliwia on korzystanie z niestandardowych opcji, niedostępnych dla klasycznych użytkowników. Fanpage pozwala na tworzenie wydarzeń, ciekawych kampanii reklamowych oraz docieranie do nowych odbiorców.

Od czego zacząć tworzenie sklepu na Facebook’u?

Przede wszystkim warto zacząć od stworzenia strony firmowej lub firmowego katalogu (w czym pomocne mogą być artykuły z https://intle.pl/social-media/). Zwróć uwagę na to, czy jesteś administratorem tego konta. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań upewnij się, że masz odpowiednie uprawnienia do zarządzania stroną. Jest to niezbędne do rozpoczęcia modyfikacji w obrębie profilu. Firmowy Facebook i Instagram to niezbędnik młodego przedsiębiorcy. Chcesz, aby Twój sklep widoczny był również na instagramie? Twój Menedżer firmy musi mieć konto firmowe na Instagramie oraz stronę, z którą jest ono połączone. 

Pamiętaj, że w tworzeniu sklepu czy też profilu na Facebooku może być Ci pomocna agencja interaktywna jak np. INTLE czy też firma działająca tylko w obszarze social mediów. 

Jak założyć sklep na Facebook’u?

Proces zakładania sklepu internetowego na Facebook’u jest niezwykle prosty. Przedstawimy go przy pomocy kilku kroków. Krok pierwszy: dokładnie i ze zrozumieniem przeczytaj “regulamin sklepu internetowego” na Facebook’u. Jest to niezwykle ważne w kontekście późniejszej sprzedaży. Po przeczytaniu regulaminu sklepu internetowego przejdź do zakładki “utwórz sklep”. Pierwsze kroki mamy już za sobą w dalszej części wybierz jedną z trzech metod finalizacji zakupu. Zanim zdecydujesz się na konkretną opcję, zapoznaj się z zaletami i wadami każdej z nich. Wybierz stronę za pośrednictwem, której planujesz prowadzić sprzedaż. Chcesz założyć sklep internetowy na Instagramie? Wybierz również konto na firmowe na tej platformie. W końcowej części tworzenia sklepu internetowego wybierz katalog, który chcesz wykorzystać w sklepie. Niestety katalogu nie można zmienić w kolejnych etapach prowadzenia sklepu, dlatego twórz katalogi rozsądnie.

Sklep internetowy na Facebook’u- konfiguracja

Ostatni etap to konfiguracja. Możesz już zarządzać swoim katalogiem, dodając produkty, które chcesz sprzedać. Bardzo ważnym elementem tego etapu jest utworzenie kolekcji oraz spersonalizowanie wyglądu sklepu. Postaraj się utrzymać spójność pomiędzy twoim sklepem w witrynie i tym na Facebook’u. Sklep na Facebook’u powinien być dopełnieniem twojego oficjalnego sklepu internetowego, nie odrębnym bytem. Jeśli zakończyłeś już konfigurację, opublikuj sklep. Po przeprowadzeniu weryfikacji i zatwierdzeniu będzie w pełni dostępny dla twoich odbiorców.

Zalety prowadzenia sklepu na Facebook’u

Zalet prowadzenia sklepu na Facebook’u jest mnóstwo. Facebook to jeden z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Codziennie odwiedza go

ponad 1,8 mld użytkowników. Sklep internetowy na Facebook’u umożliwia dodawanie zdjęć, opisów sprzedawanych produktów, daje nam dostęp do obszernych firmowych statystyk oraz możliwość oznaczania produktów na zdjęciach. Pozwala na szybką komunikację z klientami oraz poznanie ich indywidualnych potrzeb. Dla twoich potencjalnych klientów to równie interesujące udogodnienie, dzięki, któremu zyskują możliwość dodawania produktów do listy ulubionych, sortowania asortymentu i dokonywania nieskomplikowanych płatności.

O czym należy pamiętać tworząc sklep internetowy?

Twój sklep na platformie Facebook powinien być maksymalnie spójny z już prowadzoną stroną. Estetyka jest niezwykle ważne. Przyciągnięcie uwagi jest pierwszym i najważniejszym krokiem, aby to zrobić, zadbaj o estetykę prezentowanych produktów oraz ich prezentację. Pamiętaj, by skrupulatnie oznaczać produkty. Zadbaj o odpowiednią komunikację z odbiorcą. W tym celu wykorzystać możesz aplikację Messenger. Stwórz opcję kontaktu z konsultantem lub botem. Pamiętaj, że opinie są niezwykle ważne. Zachęcaj klientów do integracji, komentowania, udostępniania oraz lajkowania postów. Staraj się odpowiadać na komentarze, nie tylko te negatywne. Facebook to społeczność, zadbaj o prawidłową integrację między firmą a potencjalną grupą odbiorców.

Sklep internetowy na Facebook’u to idealny sposób na wygenerowanie dodatkowych przychodów. Stworzenie profilu firmowego oraz sklepu jest niezwykle proste. Umożliwia nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale też dotarcie do nowych potencjalnych odbiorców. 

admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *